六色積木訓練課程-全健推動師第一期 – 賽馬會乙明青年空間

完成訓練的青年人上門探訪長者

第一期的全健推動師:樂高六色積木(Six Bricks)

樂高六色積木(Six Bricks)源自於南非,強調全人發展,為安全及易於應用的工具。青少年透過實體操作得到經驗、從而學習在人際間互動及處理情緒。透過「遊戲中學習 (Learning through Play)」,有助於發展大小肌動作、認知、記憶、語言、專注力、解難、創意社交能力及數理等活動。另外,在計畫中,我們會探訪乙明邨的長者,義工可以和長者聊天,與長者一齊玩積木。在過程之中,義工不但能學以致用,同時也可以給長者帶來歡樂和溫暖。

 

義工參與工作坊中


青年學習六色積木中

挑戰積木塔

 

在第一期的全健推動師中,中心提供了培訓給青年,六色積木玩法簡單,學識完之後教會長者一齊同樂,甚至乎長者都歡迎青年人黎到屋企一齊玩~

在陸陸續續的上門探訪和在中心一齊玩的日子中,我們都蒐集到長者的一些說話:

 

探訪故事

 

申婆婆 

我以前細個會玩拋石仔、天九和魚蝦蟹。而最鍾意同鄰居踢毽。雖然細個覺得可以玩嘅嘢好少,但只要可以去隔離鄰居屋企串門同玩,就已經好滿足。

而到依家同啲後生仔玩六色積木嘅感覺,就好似細細個玩嘅天九咁。因為形狀同天九牌都係長方形。但依家同以前,我都係鍾意以前玩具多啲,因為可以同其他人有多啲聯繫。

不過玩咩都唔緊要,最重要係有人認真聽下我講以前嘅經歷就心滿意足了!

P.S. 串門係以前農村嘅一種文化,家家戶戶都唔會閂屋企門,鄰居之間會互相到訪傾吓偈食吓嘢

 

鄺婆婆

兒時都係耕田,照顧兄弟姊妹,冇咩遊戲玩,所以依家有啲年青人上嚟同我玩六色積木好開心。

 

崔伯伯

以前都係玩啲汽水蓋、彈波子、踢毽同跳繩,仲有同同學玩捉伊因比賽。

而依定同啲年輕人玩six bricks比我感覺更加年輕,不過都係鍾意以前多啲因為以前人多,玩嘅氣氛好好多。

唔似依家多數望住部電話自己玩,我都係自己玩下數獨,練下腦筋。

 

游樹仁伯伯

細個個陣鍾意啲運動類型多,好似游水、跳繩、乒乓波同踢毽呢啲。

不過以前未冇電視,都係同鄰居傾偈多

同年輕人玩six bricks有返以前一大班人玩嘅氣氛,唔似依家個個都撳電話

細個都係玩公仔紙多,喺士多買完就直接玩,拍到佢地反轉就贏

依家啲玩具款式多好多,複雜好多。依家個六色積木好似以前咁簡單,但玩法就從未玩過,好新鮮!

P.S. 公仔紙即係魷魚遊戲入面的打畫片

 

大家能夠在活動之中一齊歡樂開心都好滿足,而青年人在過程之中陪伴長者的時光都十分珍貴,互相閒談,簡單的陪伴就足以體現到人情味了。